Budimex S.A.

banner

Budownictwo

Budimex S.A. jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która miała znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Największa firma budowlana w kraju zrealizowała w tym czasie tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju, pozwoliły zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego.

Jako generalny wykonawca silnie rozwijamy się w sektorze kolejowym. Wśród najważniejszych realizacji kolejowych Budimeksu należy wymienić:

  • węzeł kolejowy Gdynia Port 
  • Pomorską Kolej Metropolitalną
  • przebudowę stacji Warszawa Zachodnia 
  • LCS Iława
  • dworzec Wrocław Główny
  • łącznicę kolejową Zabłocie-Krzemionki
  • linię kolejową nr 7 Otwock-Lublin, 
  • dworzec PKP w Białymstoku.

Do realizacji tak złożonych kontraktów potrzebna jest wyspecjalizowana i doświadczona kadra profesjonalistów oraz odpowiedni sprzętu kolejowy. W swoim wyposażeniu posiadamy lokomotywy najnowszej generacji o przeznaczeniu manewrowym, które są bardzo zróżnicowane pod względem mocy i wielkości – począwszy od lekkich, służących do sterowania najwyżej kilkoma lub kilkunastoma wagonami, aż po maszyny do realizacji najcięższych zadań. We flocie Budimeksu znajduje się także m.in. lokomotywa 6Dh-002, drezyna hydrauliczna DH-350.11 oraz wagony typu 418V serii Fals, 411V serii Faccpp, 203V/204Vb serii Flls, 426Vb serii Faccs, 453Z serii Res oraz 412Z serii Rs.

Stale rozwijamy nasze zaplecze sprzętowe – w ostatnim czasie zakupiliśmy m.in. podbijarki, profilarki i pociągi sieciowe. W połączeniu ze stosowanymi przez nas innowacyjnymi rozwiązaniami geodezyjnymi, specjalistyczne pojazdy umożliwią wykonanie prac związanych z nawierzchnią kolejową według standardów technicznych dla prędkości do 250 km/h.

Wieloletnie doświadczenie na rynku, własny sprzęt oraz niezawodna kadra specjalistów pozwala prowadzić najbardziej skomplikowane projekty. Jednocześnie nowoczesne maszyny oraz zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne znacząco zwiększają wydajność, współczynnik bezawaryjności oraz komfort i bezpieczeństwo drużyn trakcyjnych obsługujących pojazd.

MODERNIZACJA STACJI WARSZAWA ZACHODNIA

Postępuje modernizacja i rozbudowa stacji Warszawa Zachodnia. Najbardziej ruchliwy węzeł kolejowy w Polsce, przez który przejeżdża średnio 1000 pociągów dziennie, w tym międzynarodowe pociągi dalekobieżne, ma zostać ukończony w 2023 r. i jest obecnie największym punktowym placem budowy w Polsce.

Prace budowlane realizowane przez Budimex rozpoczęły się w grudniu 2020 r. Blisko 50% prac zostało już zakończonych. W budowie są również dwa nowe poziomy podziemne. Jeden z nich to tunel tramwajowy, który w przyszłości połączy tramwaj z Ochoty z nowym dworcem i z linią obwodową centrum Warszawy. Po zachodniej stronie stacji trwa budowa dwóch nowych tuneli o łącznej objętości 30 tys. m3. Na tym obszarze budowany jest również zupełnie nowy system torów i zwrotnic, który zapewni większą przepustowość pociągom jadącym na zachód i południe Polski. W przyszłości Warszawa Zachodnia będzie kontrolowana i monitorowana przez lokalne centrum sterowania. Budowa obiektu kontroli LCS już jest zakończona. Do 2023 r. powstanie 700-metrowe, szerokie na 60 m przejście dla pieszych ze sklepami, kasami biletowymi i systemem informacji pasażerskiej. Będą przebiegać nad tunelem tramwajowym. Ponadto wszystkie perony zostaną wyposażone w schody ruchome i windy. Większość prac dotyczy jednak torów, ponieważ przebudowa stacji Warszawa Zachodnia wpisuje się wciąż w wyróżniającą się modernizację połączeń kolejowych i linii średnicowej między stołecznym Dworcem Zachodnim, Centralnym i Wschodnim. Budimex w ramach tego kontraktu odnawia łącznie 30 km torów, 130 rozjazdów kolejowych i linii napowietrznych – wszystko w trakcie prowadzenia bieżącego ruchu kolejowego. Inwestorem Warszawy Zachodniej są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które odpowiadają za polską infrastrukturę kolejową. Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto. Realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn. „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. To pierwsza faza modernizacji trasy średnicowej w Warszawie. Budimex jest największym generalnym wykonawcą modernizacji infrastruktury kolejowej w Polsce. Firma zrealizowała już tak duże inwestycje kolejowe jak: modernizacja małej linii obwodowej w Warszawie, linię Otwock - Dęblin (Warszawa - Lublin), modernizację LCS Olszamowice i LCS Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej.

logotype
Dane teleadresowe

ul. Siedmigrodzka 9
01-204 Warszawa, Polska
tel.: +48 22 623 60 00
www.budimex.pl

Artykuł dostępny w języku
language language
Pobierz tekst

Zobacz również