Technologia Siemens Mobility pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach

Ze świata

9 listopada 2020

banner

Fot. Materiały prasowe SIEMENS

Firma Siemens Mobility rozwinęła technologię do monitorowania liczby pasażerów w pociągach, pomagając w bezpiecznym przemieszczaniu się i planowaniu rozkładu jazdy w czasie epidemii koronawirusa.

Technologia wykorzystuje dane dot. obciążenia pociągu i jest stosowana w pojazdach Desiro 700 Thameslink oraz 717 Great Northern Moorgate obsługiwanych przez Govia Thameslink Railway (GTR) w Wielkiej Brytanii.

GTR wykorzystuje rozwiązanie do monitorowania liczby pasażerów wsiadających i wysiadających z pociągów na poszczególnych stacjach oraz do oceny ogólnego zapotrzebowania na każdej konkretnej trasie – wszystko to w dowolnych ramach czasowych. Technologia pomaga w organizacji przyszłego rozkładu jazdy, wydłużaniu pociągów lub dodawaniu dodatkowych kursów, w oparciu o dokładne i szczegółowe dane eksploatacyjne.

Rozwiązanie Siemens Mobility informuje o przekroczeniu maksymalnego obciążenia liczby pasażerów w pociągu powyżej 10% (wskaźnik ostrzegawczy) oraz powyżej 15% – w momencie którym bezpieczna fizyczna odległość staje się większym wyzwaniem.

Technologia Siemens Mobility była już wykorzystywana przez GTR do monitorowania temperatury i urządzeń pokładowych. Nowa funkcjonalność dot. zaawansowanego załadunku pasażerów została opracowana i wdrożona w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

Pomagając GTR w monitorowaniu fizyczne dystansowania pasażerów z wykorzystaniem nawet najdrobniejszych danych poprawiamy bezpieczeństwo pasażerów. To narzędzie ma potencjał także dla innych przedsiębiorstw kolejowych, które chcą bezpiecznie świadczyć swoje usługi – powiedział Sambit Banerjee, dyrektor zarządzający ds. taboru kolejowego i obsługi klienta, z brytyjskiego oddziału Siemens Mobility

To narzędzie pomaga nam monitorować i wspierać fizyczny dystans. Nasi partnerzy w Siemens Mobility dostarczyli tę innowacyjną technologię w rekordowo krótkim czasie. Zapewnia ona naszym zespołom kontrolnym i szkoleniowym dokładne dane i wgląd w korzystanie z pociągów Thameslink i Great Northern, dzięki czemu mogą one podejmować decyzje dotyczące planowania i tworzenia harmonogramów – powiedział Steve White, dyrektor operacyjny GTR.

Zobacz również